Saturday, July 4, 2009

sesuatu untuk dibaca

Thursday, June 04, 2009 12:30:20 AM

Menulis bagi yang tidak mengalami tidak sama bagi yang menulis tapi mengalami..masing-masing mengeluarkan pendapat dari rasa dari apa yang dialami. Bagi yan tidak merasa seolah-olah memberikan ceramah free, yaa seperti mengikut teori kehidupan yang betul. Tapi bagi yang merasai ia bercanggah sama sekali dengan prinsip dan teori kehidupan yang sebenar.Hingga kadang kala ak sendiri tidak mengerti harus bagaimana untuk menulis. Tapi cuba bersikap adil dalam menulis, penulisan bukan untuk mencari salah sesiapa. Tapi cuba mengingatkanjika masing-masing terlupa. Bila perasaan mengatasi akal dia mungkin menjadi pemenang bila bercerita.

Kenapa masih ada lelaki bertanya "kenapa perempuan tak pernah nak paham lelaki"...sebab bagi ak masing-masing tak pernah nak paham diri sendiri. Kadang-kadang kita pun tak tahu kenapa kita lakukan sesuatu tu..right??! dan kadang-kadang kita tahu yang tu salah tapi bila dah melangkahmustahil akan kebelakang kembali..that's human..include me..sometime..

yang merasai akn cakap : Kenapa ya perempuan mesti macam tu. Sikit-sikit tak gentleman. Ape lelaki buat semua salah. Merajuk bila ditegur sikit. Tak sayang. Tapi perempuan jarang ambil tahu apa yang lelaki rasa. GF buat salah pun buat tak tahu je sebab bila ditegur GF marah.

yang Tak merasai said: Ups yang tu no komen. Sudah namanya perempuan. kadang-kadang pelik jugakbila tetiba jadi macam tu ..cara orang lelaki tegur tak kena kot.

bagi ak pulak: Cuba kita songsangkan action ni dengan actornya sekali. See..perempuan atau lelaki sama sahaja dalam kes ni. Penyelesaiannya tidak perlu untuk menukar jantina..Tapi kalau masing-masing ada sikap tolak ansur dan cuba memahami situasi pasangan masing-masing insyaALLAH persoalan di atas tak kan timbul. Tiap pasangan boleh berbicara untuk mengeluarkanapa yang perlu di nyatakan tetapi biarlah kena bahasa dan gayanya (menulis berdasarkan teori asalnya tanpa merasa) Sudah namanya kehidupan, masalah memberikan kita pengalaman serta mengajar kita untuk menyelesaikan masalah samada rasional berdasarkan teori kehidupan yang sebenar atau tersasar dari rasionalnya...ia memang lancar berbicara tetapi payah untuk melaksana. Sebab itu wujudnya keadaan bagi yang merasai dan penulisan bagi yang tak merasai. keliru??!..anda berada dipihak yang mana?..yang tu perlu dimengerti..sebab tu perlu mengerti diri sendiri dahulu...


3 comments:

Putra Al-Maliki said...

menarik... tp warna tulisan tue x sesuai la awe.. kabur..

Putra Al-Maliki,
http://putraalmaliki.via.my/

[نور عيني] said...

perhh
sape la lelaki dan perempuan yang dimaksudkan oleh penulis blog ~?~

salam..
warna memainkan peranan sesuatu
tetapi tidak setiap sesuatu harus diwarnai disuaipadankan dengan warna yang rasional bagi unsur-unsur tertentu.
kadangkala prinsip skema pada sesuatu harus dibelakangkan untuk memberi ruang kepada unsur lain bersatu.
mungkin warna melambangkan peribadi sesuatu keadaan?

asteroide said...

hurm lupa nak note. Post ni tidak ada kena mengena samada yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia..:)