Sunday, July 5, 2009

Nyawa Hampir Melayang OooO..

Hari yang mengecewakan dan betul- betul menguji kesabaran ak. Semalam ak balik kampung walaupun dekat tapi kalau naik bas boleh jadi setengah ari perjalanannya. Almaklumlah bas bertimekn. Sampai MS dah pukul 2.30 mak ak kirim barang so kena lah menapak pergi maidin kejap. Sampai2 jea kat situ bas ak dah nak gerak nasib baik la driver tu nampak ak so die berhenti la.Ak memang letih sangatla. 3 minggu tak cukup tidur. Tertidur pulak dalam bas. Masa nak masuk simpang lendu tu ak dah terjaga dah. Still nak lelap gak mata ni almaklumlah petang2kan. Pas tu tah macam mane tah ak pandang la pakcik driver tu. mata die merah macam nak tertidur jea. ak dah cuak dah. kebetulan masa tu ada penumpang nak turun. Masa yang sama konduktor tu pergi ke pintu hadapan die nak tegur driver bas tu. apesal mata ko tak habis lagi die cakap pakcik tu dah terbabas. Ak dah la duduk seat paling hadapan sekali for sure mesti tercampak kat depan penghalang bas tu. merah la jugak tengkuk ak. Sampai arini terasa peritnya. Tapi ak kesiankan ade sorang mak cik ni bengkak kepala die. Lagi teruk die terhumban ke pintu seb bek tak tercampak kuar.

Geram betul kat driver bas yang tak bertanggungjawab rasa nak belasah jea. Dek
kerana terlalu geram sangat ak boleh menapak sampai ada 2 orang nak tumpangkan
ak balik. uih tak berani ak nak naek ngan orang yang ak tak kenal tak pasal2 laen
pulak jadinya nanti. Nasib ade sorang pak cik ni ak kenal dalam van die pun ade gak
student UITM yang senasib ngan ak. Dan hari ni gak bas tu bikin ak hangin lagi.
Mana taknye selalunya bas datang kol 9.40 ak dtg awal selalunya die bas sampai nak dekat kol 10 kadang2 sampai kol 10.30 baru sampai. Ape lagi ak pun jalan lah lenggang kankung. Menurun jalan tu ak dengar bunyik macam bas apelagi berlari gak la sikit. Tapi tak sempat bas tu dah tinggalkan ak...ya ALLAH tak tahulah nak cakap macam mane. Kalau lah ade bas lain insyaALLAH ak takkan naik bas yang bernama TAI LYE. Seb bek paklang ak keje malam ley hantar ak kat rumbia
so ak tunggu lah bas dari rumbia...

Saturday, July 4, 2009

sesuatu untuk dibaca

Thursday, June 04, 2009 12:30:20 AM

Menulis bagi yang tidak mengalami tidak sama bagi yang menulis tapi mengalami..masing-masing mengeluarkan pendapat dari rasa dari apa yang dialami. Bagi yan tidak merasa seolah-olah memberikan ceramah free, yaa seperti mengikut teori kehidupan yang betul. Tapi bagi yang merasai ia bercanggah sama sekali dengan prinsip dan teori kehidupan yang sebenar.Hingga kadang kala ak sendiri tidak mengerti harus bagaimana untuk menulis. Tapi cuba bersikap adil dalam menulis, penulisan bukan untuk mencari salah sesiapa. Tapi cuba mengingatkanjika masing-masing terlupa. Bila perasaan mengatasi akal dia mungkin menjadi pemenang bila bercerita.

Kenapa masih ada lelaki bertanya "kenapa perempuan tak pernah nak paham lelaki"...sebab bagi ak masing-masing tak pernah nak paham diri sendiri. Kadang-kadang kita pun tak tahu kenapa kita lakukan sesuatu tu..right??! dan kadang-kadang kita tahu yang tu salah tapi bila dah melangkahmustahil akan kebelakang kembali..that's human..include me..sometime..

yang merasai akn cakap : Kenapa ya perempuan mesti macam tu. Sikit-sikit tak gentleman. Ape lelaki buat semua salah. Merajuk bila ditegur sikit. Tak sayang. Tapi perempuan jarang ambil tahu apa yang lelaki rasa. GF buat salah pun buat tak tahu je sebab bila ditegur GF marah.

yang Tak merasai said: Ups yang tu no komen. Sudah namanya perempuan. kadang-kadang pelik jugakbila tetiba jadi macam tu ..cara orang lelaki tegur tak kena kot.

bagi ak pulak: Cuba kita songsangkan action ni dengan actornya sekali. See..perempuan atau lelaki sama sahaja dalam kes ni. Penyelesaiannya tidak perlu untuk menukar jantina..Tapi kalau masing-masing ada sikap tolak ansur dan cuba memahami situasi pasangan masing-masing insyaALLAH persoalan di atas tak kan timbul. Tiap pasangan boleh berbicara untuk mengeluarkanapa yang perlu di nyatakan tetapi biarlah kena bahasa dan gayanya (menulis berdasarkan teori asalnya tanpa merasa) Sudah namanya kehidupan, masalah memberikan kita pengalaman serta mengajar kita untuk menyelesaikan masalah samada rasional berdasarkan teori kehidupan yang sebenar atau tersasar dari rasionalnya...ia memang lancar berbicara tetapi payah untuk melaksana. Sebab itu wujudnya keadaan bagi yang merasai dan penulisan bagi yang tak merasai. keliru??!..anda berada dipihak yang mana?..yang tu perlu dimengerti..sebab tu perlu mengerti diri sendiri dahulu...


Sunday, April 26, 2009

MY First Konvokesyen...


Akhirnya berkonvo jugak ak. Tapi sedih la jugak sebab family ak tak dapat pergi tapi my sis jea pergi. Itupun sampai sana dia dah demam. Kesian la pulak tengok dia. Mungkin jalan jauh agaknya. Hihihii..(p/s: neway ak tengah demam jugak nih)..harini dah 3 paper final ak berlalu. Berbalik cerita konvo nih, ak rasa biasa jea sebab ramai kawan2 ak tak dapat hadir majlis konvo, mana taknya tarikh konvo ni langsung tak sesuai, semua sibuk dengan final exam. Ak dapat pergi pun macam xpergi jea. Sebab after konvo tu terkecoh- kecoh kena balik Melaka balik sebab ak ada paper CCT. Huh..tak dapat nak menjelajah kat gerai jualan langsung. Majlis hytea pn xdapat nak join…hukhukhuk Gambar pun tak banyak. Hem ak ni ratu photo tau kalau da posing ngan member2 ak adeh.. penuh la jugak memory 4 gig kamera tuh..ehehehe..ni jea yang sempat ak edit yang lain tuh len kali la…

p/s: terima kasih yang sangat banyak kepada famly anim, coz tumpangkan kami balik Melaka. Mekasih jugak kepada family eni sebab bagi kami berkumpul kat rumah kamu. Rindu kamu semua……


my housemate kat UTeM




















Tuesday, April 7, 2009

interbiu biasiswa felda...

Pagi ni kena gerak ke KL..sebab ana ade interview kat yayasan felda KL. Hope sangat dapat,..korang tulun doakan yea...