Thursday, September 11, 2008

Kehilangan data Kehidupan...

Hari ni dah 12 hari umat Islam berpuasa. Sekejap rasanya. Sayang nak tinggalkannya tapi terpaksa jua akur permergianya. Namun ak masih di sini keliru dengan sesuatu..damn it!..kalau ada dimensi yang boleh buat ak hilang semua memory ak ni boleh jer ak copy paste kan sekejap semua data kehidupan yang hampir memenuhi space hardisk kepala ku ini. Tapi ak bukan mesin kompleks. Hanya hamba ALLAH yang dipinjamkan software dan hardware sebelum ak menjadi berat lalu crash menuju ALLAH yang satu...

Kehidupan membuatkan ak menghargai orang disekeliling ku. mereka sumber kekuatan ku. kadang2 mereka sengal jugak. Buat ak selesa menghirup udara kehidupan dibumi yang asing ni. Tapi semua pertemuan ada penghujungnya walau hanya masa yang menentukan pertemuan yang akan datang terjadi. Kadang2 tertanya-tanya kenapa perlu adanya perpisahan sedangkan pertemuan adalah terindah. Dia seorang KJ yang mesra alam yang penah ak jumpe..tak pernah menunjukkan muka marah walaupun kami menguji kadar denyutan jantungnya. Wajahnya selalu jernih dan berseri. Banyak cerita kami kongsikan bersama.

Tak lama lagi dia akan melanjutkan pelajaranya di oversea. Mungkin lepas ni ak hanya jejakkan kaki bila ada urusan saja di FTMK. Bagai kehilangan sumber cahaya. Kata-katanya buat ak sedar tentang kehidupan. Dia kaya dengan pengalaman hidup. Semoga perjalanan hidupnya sentasa aman.

0 comments: